Phuket Fantasea Phuket

Igar var vi pa en jattekulunderhallning.
Namligen Phuket Fantasea det var en show med elefanter och lite dans osv jag tyckte det var skitbra och rader den som aker hit att absolut ga pa det.
tyvar fick man inte ha med kameran in pa showen sa inga bilder darifran tyvar.
Efter showen gick vi runt dar inne och det paminde om liseberg fast utan karuseller vi vann en del mjukisdjur.

Idag blir det lugnt for jag har en ratt sa stor brannskada mitt pa brostorgen sa jag hoppas verkligen att det kommer laka fint det har namligen blivit blasor i det ocksa. Har fatt nagon salva sa vi hoppas pa det.

Mamma: Detta hade verkligen vart nagot for barnen Phuket Fantasea!

Komentera :)

Freedom Beach

Godeftermiddag.

Idag har varit en underbar dag, igar bestamde vi oss for att vi skulle ta en longtail bat till en lite finare strand.
Vi valde bland ett par styckna och det blev till sist Freedom Beach.

Nar vi kom dar bakom snaren och fick se stranden sa kandes det valdigt bra, vattnet var glasklart och sanden var vit.

Vi har snorklat och verkligen lekt i vattnet idag, vi hittade en gammal flaska pa bottnen ocksa :)

Tycker ni ar kassa pa att komentera

Freedom Beach

Patrik steker

Jag och Johanna steker

Jag uppe pa en utsiktsplats vilket var oerhort jobbigt att ga uppfor men utsikten ar ju att do for

Jag & Patrik i longtailbaten

Phuket 2010 01 28

Godeftermiddag i snostrormen.

Idag har vi legat pa stranden hela dagen och gassat i solen, jag ar brand som fan under ogonen men nu kanns det som att vi taler solen.
Nu blir det snart PhiPhi
Igar var en rolig kvall ocksa vi tog oss en liten utekvall, alkoholen slar ju sa mycket snabbare har en hemma sa det bilr ratt sa billigt

Jag och Johanna i havet

Patrik och jag idag efter badet

Phuket 26.1.2010

Hej!

Idag ar det ater varmt och soligt vi har pressat lite mer i solen idag for vi kanner att nu borjar vi tala den lite battre.
Jag har brant mig lite i ansiktet och lite pa magen nu men annars ingenting.

Har ar jag och Johanna efter stranden idag.

Snygg branna

Phuket zoo & Elefant ridning

God eftermiddag sager jag har ar klockan 18.
Idag har vi tagit en strand fri dag just for att vi brande oss sa igar sa istallet sa akte vi och red elefant och akte sedan vidare till Phuket Zoo.

Eloefant ridningen var jattemysigt Patrik var sa  "romantisk" och holl paraplyt for solen har vart riktigt varm idag.
Vi tog en tur pa 45 minuter och det var alldeles lagom. Det hande en liten rolig sak med mickes och johannas elefant tror han var forkyld sa dem tva fick elefant snor over sig :)
Och varan sket och hade vattenfall.

Efter ridningen sa var det Phuket zoo som gallde och dar inne gick vi pa olika show'er det var Monkey Show och Crokodile Show och Ap konserten var riktigt rolig och gullig medans krokodil showen var lite scarry faktiskt.
Men det var kul att fa se det med.
Det baste pa hela utflykten var att vi fick fotas med en riktig tiger, har tyvar inte det pa kameran utan vi fick kopa kortet men nar vi gick forbi andra gangen sa ville dem ta pa mig och johanna med min kamera.

Nu ska vi snart ga ut och ata lite kvallsmat och en annan drink kanske slinker ner ocksa.

Sa satans varmt sa det blir till att anvanda paraply

Vi rider elefant

Jag forsoker klappa en  bebis elefant

Jag och Patrik utanfor krokodil showen

Se vilka stora djur det ar i verkligheten nar man jamfor med en mannsika. Men tyckte anda han var sot

Phuket

Hej pa er!
Har precis vart hos Johanna och Micke i deras rum och tagit mig en alkohol dryck ;)
Ska upp och vacka Patrik for han har sovit middag men sover fortf, klockan ar har nu 18:30
Idag har vi legat pa stranden och det har vart riktigt varmt idag sa jag och Johanna har legat i vattnet i princip hela tiden. Brant mig har jag ocksa gjort just nu onskar jag att det kan komma lite moln och regn for det ar sa satans varmt, men det fina vadret star i sig.

Igar eftermiddag sa akte vi in till Phuket town till kopcentret Central festival och handlade en del, jag handlade till exempel inne pa Zara och Patrik handlade i sportaffarer. Blir att aka dit fler ganger.

Det kanns sa kul for vi borjar redan fa farg sa det ska bli kul att se hur man kommer se ut om 2 och en halv vecka.
Imorgon ska vi antagligen ocksa boka en utflykt ut till PhiPhi Island men men vi far se.

Har ar lite bilder pa minigolfen som vi var pa plus en strand bild igar ocksa.

Jag laste igar att Sverige hade 3- har idag har det nog vart en 35-37 grader :)
ni kan ju garna komentera ocksa lite roligare att bli motiverad till att skriva pa min semester :) )

Phuket 2010-01-23

Godmorgon.

Igar var en rolig kvall vi akte till Kata beach och spelade lite minigolf och det mysiga med det var att den var gjord som en dinosauriepark, lagger upp bilder sen ikvall. Sen efter det sa var det mat som stod pa shemat.
Sen fick jag och Johanna for oss att ga ut en svang sa vi lamnade killarna och stack och tog oss en sup eller tva!

Nu ska ga igen, vi ska ner till havet for solen skiner for fulla muggar, sen efter det blir det att aka in till Phuket town och ga pa ett stort kopcenter.

Hej da sa lange.!

Jan. 22, 2010

Hej!
Idag ar vadret super igen, vi har legat vid havet och nu har jag nog brant mig kanner att det svider vid brosten och aven mina vader.
Patrik ar rod som en krafta hehe.
Vi har som sagt inte gjort sa mycket klockan ar 15 har nu sa vi ska satta oss och dricka och ata lite gott.
Imorgon ska vi nog ta en sadan bat som jag har tagit kort pa dar och aka ut till en ^egen^ liten strand.

Fick in bilder idag ocksa far lagga upp senare ocksa kanske men det gar sa segt att ladda upp sa.

Landvetter flygplats

Jag och Patrik solar

Vi fyra aker bananbat

longtail bat tror jag det heter

Hej dar hemma i kylan

Hej allihopa.

Nu blir det kanske ett langt inlagg men men las om ni vill.

Resan borjade som sagt i tisdags flyger gick hyffsat bra faktiskt forutom att jag fick varldens magont menmen.
Nar vi landade sa var det att ga ta sina vaskor for att leta upp en taxi.
Och det kan jag saga att det var inga problem.
Nar vi kom till varat hotell sa fick vi vara rum och sedan satte vi oss i Baren och och at och drack lite. Solen borjade namligen att ga ner nar vi kom fram sa vi tog det mest lugnt igar.

Idag da sa skiner solen for fulla muggar och varmt ar det ocksa ca 34 grader i skuggan.
Vi har legat vid havet hela formiddagen plus att vi akte bananbat vilket var SKITkul, tror jag fick med mig hela havet i nasan bara men annars sa ar det lugnt haha.
Patrik ligger just nu och vilar middag, kanner att jag ocksa ar lite trott men jag tankte springa upp till Johanna och fraga om hon vill sitta vid poolen och ta en drink.
Jag kan saga att vi har det super hotellet ar jattefint, det tar knappt 10 minuter att ga till havet och da att det ar sa varmt kan val ingen klaga pa?

Det med kameran och bilder osv sa testade vi igar men det fungerade inte, iofs sa fungerade ingenting sa ska prova sen ikvall, vill ju kunna visa er lite bilder.
Nu ska jag ga men skriver sakert imorgon eller ikvall igen, hoppas ni har det bra.\Halsningar fran varma Thailand

Patrik och Jag dansar in Semestern

Fick en rolig ide av Sara, hon visade mig en video där hon och Isadora dansar.
Skithäftigt haha.
Så jag gjorde en på mig och Patrik

Se mig och Patrik dansa tillsammans här

Header från Camilla.

Nu blir det ett litet inlägg ändå.
Tusen tack Camilla för att du fixade en snygg header till mig
Läs Camillas blogg här

PhiPhi Island/Thailand

Bilderna är på "PhiPhi Islands" där jag och Patrik tog en utflykt till när vi var där och det var helt underbart fint, det går inte att beskriva hur den vita stranden såg ut och hur det genomskinliga vattnet såg ut.
Tror man måste vara där för att själv kunna förstå.
Men Micke och Johanna vill jättegärna dit så dit blir absolut en utflykt till.

Nog om det, det jag egentligen ville säga är att jag tänker inte skriva mer nu förräns vi påbörjar våran resa

alltså på tisdag vi har bestämt att vi ska försöka åka härifrån vid halv ett så jag skriver innan det.

Ha det bra så länge

Älskling

Godmorgon!
Idag är jag ledig, men jag fick ändå gå upp vid halv sju tror jag klockan var för då kom Maik med Helmut och efter det så var jag pigg som en lärka, vi ska snart ut och gå en lång promenad tänkte jag för solen stiger upp och det är rätt så skönt ute.

Igår när Patrik kom hem så hade han vart och köpt en tröja "farfars tröja" till sig själv och sen så hade han stannat och köpt rosor till mig, Tack.

Det uppskattas verkligen, Jag älskar dig.

Fuck off!

Varför ska det alltid finnas människor som ska sätta sig emot saker och ting?
Att det kan låta så jävla negativt ur någons mun är helt otroligt.
Fan låt mig få njuta av att jag ska åka iväg till Thailand i tre veckor, skit du ifall det kommer vara molnigt i tre veckor.
Som jag sa jag har inte betalat ca 28 tusen för ENBART solen.
Åh jag blir så arg, att det ska finnas människor som ska trycka ner ens humör totalt.

Gillar inte sådanna människor som verkligen inte kan glädjas åt andra än enbart sig själv.

Jag lever.

Jag lever ja precis, bara det att jag har jobbat några dagar här nu. Så har inte riktigt gjort något annat.
Idag är det bara en vecka kvar tills vi åker och jag börjar känna "hat" emot flygningen. Jag förstår att Johanna kanske är lite nervös för hon har nämligen aldrig flygit. Men när vi väl kommit upp i luften så är det lugnt för min del iallafall.

Ikväll är det jobb som gäller för min del börjar 13:30-21:30 så det är gott så nu ska jag in i duschen hejsvejs.

Kärlek sen 2007-02-22

Vi är så jävla snygga tillsammans så det är sjukt, tycker ni inte det?

Bakisdag.

Nu tänkte jag köra på storbak här hemma
Så stör mig fan inte så jag inte räknar fel!

Så jävla bra film

Avatar + Kinesisk mat

Igår så var det en skön och mysig dag.
Den började med att vi bara låg och slappade för vi båda två var lediga sen så ville vi hitta på någonting så det blev att vi drog till Micke & Johanna sedan blev det ut och käka och då blev det ju så klart en tradition att gå till "våran" kina restaurang i ängelholm sen efter det så var det in till Helsingborg för att se Avatar.

Och filmen var helt grymt bra. Trodde inte jag skulle gilla den genre av film men den var svinbra så har du inte redan sett den SE DEN! Utav mig får den 4/5 pluppar, kan man säga så !?
Varför den inte fick full pott var att den var kanske lite för lång.

Avatar+långdusch

Godmorgon.
När Patrik åkte iväg till affären passade jag på att ta en lång dusch, rensade mig från vinterpälsen och mina tånaglar ser ut som att jag vart och fixat dem.
Jag polerade dem verkligen, menar inte att dem var långa som saxar innan men all smuts är verkligen borta.
Ansiktskrämer osv ja allt så känner mig riktigt ren.

Ikväll ska vi gå på Bio tillsammans med Micke&Johanna antingen blir det Avatar eller Luftslottet som sprängdes.
Jag själv vill se Avatar eftersom vi inte sett tvåan än " Flickan som lekte med elden"

Kan ni ge mig tips? snälla.

Hej
Kan någon ge oss tips på musik, måste ha något på flyget i sisådär 13 timmar.
Alla tips är välkomna

Minne.

Och här har vi dem IDAG
Hoppas du känner igen den ena Sara

Middag hos fäster.

Godmorgon/Godmiddag.

Nu ska jag snart göra mig iordning för vi ska åka till min faster på middag.
Vi har även med oss julklappar till mitt lilla gudbarn Jasmine.
Hoppas hon blir glad för vi hade ingen aning om vad vi skulle köpa.

Vet inte ifall detta är sjukt men igår så packade jag och Patrik saker som vi ändå inte kommer använda förräns vi är i Thailand, det är ju bara bra så kanske man inte glömmer något.
Men kanske lite tidigt jag vet inte, två veckor kvar?

Nu åker även min rå bantning in igen det gick ju så bra sist så nu blir det i princip ingen mat tills vi är i Thailand, visst kommer jag äta men det är typ enbart grönt, ingen pasta eller potatis usha.
Sen så ska jag iväg och köpa sådanna drinkar också som tydligen är väldigt bra men saker röv.

Här är mitt lilla gudbarn Jasmine
Bild lånad av min kusin
Sandra

Nyår 2009/2010

Min nyår var lugn
Jag jobbade på kvällen fram till klockan 21 och sedan var det upp tidigt dagen efter för att jobba 7-14.
Vi firade nyår hemma hos Cecilia och Maik tillsammans med Patriks mormor&morfar.
Det bjöds på supergodmat, speciellt förrätten som var någon slags rulle med lax i.

Inte världens finaste foto på mig men vafan, gott nytt !
Jag och morfar Rune

Patrik och morfar Rune

Vid matbordet

Nu smäller det

Jag älskar dig älskling.
Ännu ett nytt år tillsammans med dig.
Du är det finaste och det bästaste.

Mitt 2009

Jag tänkte skriva hela mitt år efter vad jag har skrivit i bloggen.

Januari
Vi började Prata om en resa till Thailand ihop med Micke och Johanna
Min familj plus Sara kom ner på besök vilket uppskattades oerhört mycket.
Min fina vän Sara var gravid och jag var överlycklig när hon hade bestämt sig.

Februari
Finaste Nova fyllde 1 år och vi köpte ett par supertuffa tenniskor till henne
Jag fick världens underbaraste godaste middag på alla hjärtans dag utav min fina pojkvän
Jag och Carro fick för oss att börja simma, det gjorde vi men vi tappade det lika snabbt igen

Mars
Jag köpte mina gladiatorsandaler som jag hade tjatat om jättelänge, tror ni dem blev använda mycket? Ne precis.
Patrik åkte på magsjuka och spydde utanför vid porten sen var han jätteynklig.
Vi bestämde oss för att vi skulle åka med Cecilia och Maik till Tyskland.
Jag och Patrik frös fingrarna av oss när vi fick för oss att vi skulle åka och kolla på Hif mot trelleborg
La ner dem första sparpengarna till Thailand.
Jag lät min mamma röra mitt hår och klippa topparna på det (
det blev bra )
Jag blev sjuk och fick inflammation på mina hörselgångar
Jag fick smak/tips utav Carro angående Ben&Jerrys glass, sen så var det kört
Var ute och festade tillsammans med Malin, vilket var SKITKUL
Vi köpte vårat efterlängtade kök

April
Vi åkte till Tyskland och bodde på hotell, Jag&Cecilia var iväg och shoppade medans Patrik&Maik kollade på en stor fotbollsmatch
Vi hade årets första grillning hos Cecilia & Maik och det smakade så gott
Vi började riva ner det gamla ruttna köket med stor hjälp utav Andreas och började bygga på det nya tillsammans med alla tusen skruvar från Ikea Michael var nere och byggde det så ännu ett stort tack till honom

Maj
Köket byggdes färdigt och vi var supernöjda
Mitt favoritlag Chelsea åkte ur Champions Leauge, fanfanfan.
Mamma och dem var på besök och jag fick visa dem havet inne i Helsingborg
Jag Michaela Niklas och Patrik var på Liseberg en heeel dag och hade skitkul, det var en riktig sommardag faktikst
Vi köpte en elgrill och grillade ett antal gånger vilket var mumsigt gott

Juni
Jag och Fredrik var inne i Helsingborg och gick inne på Kärnan
Vi var nere i Malmö hos Michaela på hennes student god mat och allting.
Jag letade efter en cykel, kom fram till att det vore väldigt praktiskt att ha en till sist kom min mormor&morfar med en cykel till mig
Mina fina vän Malin tog också studenten
Filmen Transformers 2 kom en utav mina absolut filmer.
Många sommarminnen sitter kvar allt badande och gröningen med Michaela.

Juli
Patrik och jag var iväg och kollade på Elfsborg-Helsingborg men såklart så förlorade Elfsborg

Jag fyllde 20 år och fick världens bästa start på morgonen utav min fina pojkvän

Patriks bil gick sönder när vi skulle hem ifrån Borås ( växellådan knasade )
Vi bokade våran Thailandsresa tillsammans med Micke&Johanna
Andreas hade en stor 25 års fest och fullast under kvällen gick nog äran till Maik

Augusti

Det var Klippanfesten och min familj kom ner plus Cecilia&Maik var här också, en del alkohol kom till
Jag Patrik och Maik åkte till havet för att ha en fin dag men det slutade med att vi blev attakerade av nyckelpigor
Min mobil blev stulen , fick tillbaka ca 4 tusen för den så jag var jätteglad eftersom jag ville ha min gamla telefon

Jag och Maik började på gymmet

Vi åkte till Tyskland över dagen och shoppade och åt världens godaste mat ( ostgratinerade kycklingbröst )

September

Patrik och jag var nere i Malmö och shoppade
Jag blev arbetslös
Min babysister Mollie fyllde år så det var att åka upp till Borås, det var även kräftskiva
Vi fick ett jättefint porträtt utav mamma och michael, Tack!
Jag fick ett nytt  jobb och är fortfarande kvar på det, tur det för jag trivs som fisken i vattnet.
Jag fick åka och ta ett nytt pass med fingeravtryck, oho!
Finaste Isadora föddes den 21 September

Oktober

Jag började redan räkna ner till Thailand
Fick gå till doktorn och kolla om jag hade gluten
Vi åkte till Borås igen och Patrik och  Michael drack öl och vi spelade poker.
Jag träffade Isadora för första gången, och det var den finaste bebisen.

November

Min gamla vän gick bort och det blev till att åka upp till borås på begravning
Jag tog svinvaccinet vilket jag fick skit ont i armen av
Var hemma hos Micke och Johanna en kväll och spelade monopol och det slutade med att Micke vann.
Man började att jyulpynta
Vi tog sista sprutan mot Twinrix hos Ingelas mamma i Eslöv-

December

Beställde saker på Taxfreen
Vi hade pepparkaksbak tillsammans med Nova som sov över här
Min faster gick bort vilket var oerhört jobbigt
Var ännu en gång i Borås, sista gången innan Thailand.
Erik i idol och även min Idol vinner IDOL.
Granen sattes upp för att min familj kom ner för att Patrik fyllde 23 år och vi firade då även julafton
Michael kom ner och tapetserade i köket skitsnyggt.