Öronmedel och exotisk frukt!

Nu är klockan här 02:33 och vi är pigga som fisken i vattnet när den är vaken!
Med tanke på att vi var ute igår tills i princip spriten i buckets:ena tog slut så har denna dag vart lite seg, och först nu man piggnar till!

Idag har vi käkat på Peppes Bodega där jag tog en grillad fläskfile med hemlagad potatisgratäng och de andra två tog ett super BBQ grillspett.
Fy fan vad god mat de lagar där, efter det så vart det lite shopping på Karon Beach sen hem till Patong igen.

Som vanligt när jag är här så råkar jag alltid ut för någon slags infektion i örat av saltvattnet så vart häromdagen och köpte öronmedel, och "lady boyen" som stod som personal fattade direkt vad jag menade och gav mig order på hur det skulle användas.
Idag är det väck, supermediciner!

När vi nu var nere och tog lite frisk luft så vart där en lastbil fullt med något som vi trodde var potatis, som de lämnar till affären brevid, thaisen kommer fram och ber oss att smaka.
Jag vågade inte för konsistensen av den här saken såg ut som en get pungkula men F smakade och blev kär direkt, så han  köpte något kilo för 60 baht!


Kommentarer

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0