Ambulanssjukvårdare.

Mina närmsta vet att jag vill bli Amblulanssjukvårdare, det är ett drömyrke jag har haft sen jag vet inte när ( Det och polis )
Igår så ringde jag till studierådgivning eller vad det nu heter och kollade lite. Jag vet att jag måste läsa till Undersköterska först vilket jag också har velat göra i en längre tid.
Så frågade hon om jag hade några mål på vad jag vill bli, så sa jag ju självklart ambulans sjukvårdare så berättade hon för mig att jag först då måste läsa till Undersköterska på 3 terminer sedan läsa sjuksköterska 3 terminer och sedan måste jag ta en paus och jobba ett år och därefter så kan jag läsa till Ambulans sjukvårdare på 1 år.

Så sista ansökningsdagen var 15 maj så där ska jag lätt söka.
Jag tänker så här att nu när jag fortfarande är ung så är det lika bra att ha utbildningarna sen okej om man kanske inte får jobb inom det, men man har ändå utbildningen.
För det är detta jag vill göra.
 








Kommentarer
Skickat av: Sandra

Kul o läsa att du kommer att följa din dröm.

Hejar på dig =)

Kram

2010-02-26 @ 15:22:30
URL: http://borasflicka.blogg.se/
Skickat av: totte

höhhöhhöhöhöhöh, aah gör så, o ja ska bli fireman då blir vi nästan collegor(Y)

2010-02-27 @ 15:45:52

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0