Angående släktforskningen




Det här är ju jättekul att få sådanna mejl.
Hoppas att ni kan läsa det vet inte riktigt hur jag ska få det större.
Kul och tur att jag gjorde ett sådant släktträd på nätet för att då just något sådant här skulle hända.
Är det inte roligt?


Måste tillägga att jag inte kunde släppa detta och det var väl lite kul för jag sökte runt på nätet och hittade till slut det här TRYCK HÄR och hoppas att ni har översättningspråk för det är på Finska.
Där står det att MIN morfars farmors mormors morfars mormors far ( ja jag fick räkna i mitt träd vart Juho Matinpoka fanns )var en husbonde 1688-1722 på en slags nybebyggelse där han träffade sin fru



Här är kyrkan i Honkajoki där min morfar är uppvuxen på en jättefin och stor gård med djur.
Ska se ifall jag kan få tag i bilder därifrån, vi brukade ju alltid åka dit en gång om året tror jag när jag var mindre och jag älskade att gå till "navetan"/ ladugården och hjälpa till att mjölka kossorna för hand.

Här vilar några av mina släktingar, en liten och mysig kyrkogård.





Kommentarer
Skickat av: Fredrik.S

Ojsan de visar att de går bra med din släktforskning då allt.

2009-10-22 @ 13:31:45
Skickat av: Cecilia

Det är alltid kul att veta sina rötter =)

2009-10-22 @ 15:40:01
Skickat av: Malin

Kul att det går bra. :) Kanske nåt jag skulle börja med nu när jag inte har något att göra på dagarna.

2009-10-22 @ 16:44:16

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0