Släktforskning, hjälp?

Godkväll.
Nu sitter jag här och är super mätt har tryckt i mig en pizza, inte en hel då men en halv iallafall.
Jobbade idag till fyra men man får ju tänka på att hela dagen är som en röd dag.
Detta är en ointressant mening så sluta läs här om ni inte är allt för nyfikna.

När jag började på mitt jobb så var det en arbtskollega som var finsk och det visade sig att hon kommer ifrån samma lilla by där min morfar är ifrån, nämligen Honkajoki som ligger i Finland ,ch jag menar verkligen lilla by.
Så idag så satt vi och pratade och hon visade mig hur man kunde släktforska så jag har nu börjat med det, får se hur långt bak jag kan komma, jag är mest intresserad av mammas sida.
Toumas min morfars kusins barn i Finland har kommit jättelångt så ska be morfar att ringa om han kan skicka på posten så kan jag fylla i mitt träd.

Någon som har släktforskat och som kan ge mig tips? Vill gärna ha ALL hjälp jag kan få.





Kommentarer
Skickat av: dennis

va ja bler sugen på pizza du får inte seja så hehe

2009-05-21 @ 21:32:34
Skickat av: dennis

nej ja e usäl på släcktforskning men annars hadwe ja hjälp dig

2009-05-21 @ 21:34:10
Skickat av: Therese

Samma lilla jävla by, menar du svaneholm eller viskafors då? :)



Vad roligt med släktforskning, pappa har massor med papper från hans sida eller så men mamma har knappt berättat någonting från hennes sida :(

2009-05-21 @ 21:38:13
URL: http://mtj.blogg.se/
Skickat av: .sandra

Har aldrig gjort det, men skulle vilja. :)

2009-05-21 @ 21:41:29
URL: http://ordavsandra.blogg.se/
Skickat av: Anonym

Det märkas att Jennifer är en tvätt äkta hemmafru med allt föra lite att göra. Sorry kan tyvär inte hjälpa dig med de

2009-05-21 @ 21:42:14
Skickat av: emma

spännande! du kanske har släktingar över hela världen ;)

2009-05-21 @ 21:51:58
URL: http://emmabeatrice.blogg.se/
Skickat av: Pappa janne a (Theres aronsson´s Pappa

jag vill tala om, att du kan göra det enkelt för dej när det gäller din släktf, din morfar och din mamma är i livet och spec din morfar har säkert info, så att du kan knyta ihop din gren, av släkten. Toumas släktingen på din morfars sida, Har han grävt, så lär han ha det på data, be att han sänder filen till dej, så att du kan komplettera din mammas sida, vilket kommer att vara lätt med tanke på att det finns en grundforskning (Toumas) Det finns tillgängligt, olika hemsidor på nätet, som kostar pengar, se upp så att du inte går på, någon dålig sida, det finns även kvällskurser som lär ut hur du systematiskt släktforskar. Vår släkforskning har kommit så långt tillbaks i tiden som år 1380 !!!!! Behöver du någon hjälp eller tips kan du kontakta Tess mvh Janne

2009-05-22 @ 10:54:20
Skickat av: mamma

Fick ett tips från Seppo, Honkajoki, det finns en sida på nätet, Brothers keepers, som ska vara bra och gratis. testa.

2009-05-22 @ 14:28:42
Skickat av: eja

går det bra? lycka till det är völdigt roligt om man lyckas komma långt!

2009-05-24 @ 19:06:28

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0