Liseberg

Jaha då måste jag ju självklart skriva om Liseberg för det var ju det stora hela som hände i helgen
Kände mig rätt så frisk på morgonen faktikt men tog ändå mina halstabletter men rösten började jag tappa redan efter en timma på Liseberg.
I lördags då så plockade vi upp Mickis och Niklas vid Ängelholms station vid tio tiden och sedan bar det upp mot Göteborg. Michaela tyckte  även att Ängelholm var jättemysigt..




När vi kom in till Göteborg så började jag och  Patrik tjaffsa i bilen men det är inget ovanligt för när han blir stressad och tror att det ska komma en spårvagn så har jag lärt mig nu att jag ska vara tyst. Men till sist hittade vi en parkering.
När vi kom in på Liseberg så var det dags att köpa åkband och det var ingen kö alls (
tre före kanske ) så skönt var det, vet att nästan alltid så får man stå nästan en timma för att få ett band.




Som tradition så åker jag alltid Lisebergs banan först och jag fick som jag ville detta året med alltid lika härlig, MEN sen var det dags för den nog mest äckligaste karusellen på liseberg UPSWINGET. Och i den trodde jag verkligen att jag skulle dö i. Är man rädd för höjd och en stor jättegunga så ska man ju absolut inte sätta sig i den.
Patrik vågade inte åka den så han fick vara fotograf, plus mitt halsband var nära på att flyga av ett antal gånger men i slutet så vågade jag släppa händerna och fånga det.



Orkar inte skriva mer men dagen vad toppen med alltind fint väder och trevligt sällskap så ingenting hade kunnat vara bättre. Tack Mickis och Niklas för en super duper heldag



Tryck gärna på bilderna







Kommentarer
Skickat av: Therese

Vad mysigt att vara på Liseberg. Var det mycket folk? Modig du är som vågar åka massa höjdgrejer. Jag är lite höjdrädd men hade nog klarat det :D

2009-05-18 @ 11:44:37
URL: http://mtj.blogg.se/
Skickat av: michaela

Gud så trevligt det var det komemr verkligen bli fler utflykter:)

2009-05-18 @ 14:13:29

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0