Släktforskning

Godmorgon/Godmiddag

Jag har nu suttit med släktforskningen som jag började med för någon vecka sedan.
Jag har fått jättemycket information både datum och vigsel år på mina släktingar.
Jag har kommit så långt bak som år 1796 inte så jättelångt men det är ändå en bra bit på vägen.

Och en rolig sak som jag upptäckte var att min morfars farfars mamma var född exakt samma datum som jag 17 juli fast 1854 det tycker jag är lite häftigt, och att min morfars farfar gifte sig den 17 juli fast 1897.
17 Juli är ett bra datum !
Och lika dant jag heter ju Jennifer Ida Stenberg och vi har i tre steg från morfar som dem hette Ida.
Fint namn.

Och jag har till och med fått reda på hur efternamnet Stenberg kom till.
På ett litet dumt sätt kan man ju säga.



Kommentarer
Skickat av: camilla

kul att släktforska :) jag vet oxå hur mitt efernamn uske kom till. och så heter alla mina tjejkusiner på pappas sida, jag oxå, eva i mellannamn. efter farmor. sånt tkr jag e roligt.

2009-06-15 @ 12:44:43
URL: http://camillau.blogg.se/nyblogg
Skickat av: mamma

Ja, du är döpt efter min farmor Iida. På finska blir det med 2 i.

2009-06-15 @ 15:40:43

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0