Arbetslösa? Se hit.

Nu blev ju min dag ännu bättre.
Jag gick med i A-kassan i mars månad trodde jag skulle ha jobb där jag är nu ett bra tag iallafall.
Men tydligen inte får sluta i September då tänkte jag, FAN no money eftersom A-kassan gäller ju medlem i ett år och jobbat det sista halvåret. Vilket jag inte hade.
Men nu 1-a Juli är det en ny lag som träder fram och jag är så jävla glad.

Maximal ersättning efter sex månader
Den som söker inträde i a-kassan under 2009 får medlemsvillkoret uppfyllt redan efter sex i stället för tolv månaders medlemskap. Det är möjligt eftersom alla månader under 2009 räknas som två månader. Redan efter sex månader kan medlemmarna få sin maximala a-kassa, dvs inkomstrelaterad ersättning. Den som blev medlem i januari kan få sin maximala ersättning redan från juli, medan den som gick med i april kan få inkomstrelaterad ersättning från oktober.

Lagen träder i kraft från juli men månaderna räknas dubbelt redan från januari 2009. Dock längst till och med december månad 2009. Från och med januari 2010 räknas månaderna inte dubbelt, men de månader som man varit medlem under 2009 kommer fortfarande räknas dubbelt.


Så ni som inte har gått med gå med NU!

Detta betyder att jag absolut inte behöver oroa mig mer, nu FÖLL en stor sten från hjärtat!


Kommentarer
Skickat av: eja

SKIT bra då ska jag gå med genast snacka faktiskt nyss med nicklas om det, om man skulle g¨med fall man en dag står utan jobb.

2009-07-09 @ 19:45:48
Skickat av: Fredrik.S

leva på a-kassa är gött. De kommer jag göra sedan när man kommer hem igen till sverige

2009-07-10 @ 11:26:16
Skickat av: camilla

skönt att det löste sig för dig :) men håller tummarna på att du får förlängt eller hittar ett nytt jobb!! att gå på a-kassa e ingen höjdare.

2009-07-10 @ 20:19:49
URL: http://camillau.blogg.se/nyblogg

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0