Nyttigt!

Jobbat idag 8 -16:30 börjar få lite ont i huvudet kan bero på att jag inte åt så mycket alls igår förutom middagen som vi lagade som blev jätte god. Det var hur enkelt som helst.
Direkt efter jobbet så drog vi och handlade. Ingridienserna var morot, broccoli, champinjoner, lök, potatis och så en kycklingfile.
Skivar bara grönsakerna i den storlek man vill ha lägger i en ugnsform häller över lite olivolja och sedan in i ugnen på 175 G
Medans det här värmdes( kokades ) så stekte vi kyklingfileèr i så lite smör som möjligt. Ingridienserna i ugnen ska värmas i ca 40 min . Sedan är allting klart strö över lite salt också.
Och det var verkligen jättegott plus att det är ju jättenyttigt också vilket jag och Patrik kan behöva, känns som om att vi äter för mycket av det goda.


Idag så kommer det nästan bli samma maträtt fast vi byter ut kycklingen mot lax. Vi har tänkt att vi ska försöka leva ett så sunt liv som möjligt nu i en måndag ( håller väl säkert bara i 1 vecka )
Men som sagt på lördagarna så blir det ju fram med det goda som tex Marabou Mjölkchoklad och Sweet Hot Chilli Chips framför OC dvd boxen som vi har maraton med just nu.


En till lite kanske inte så intressant sak är att min faster funderar på en likadan säng som jag och Patrik köpte för ett halvår sedan lite kul att dem ska härmas.
Ha en fin kväll.

Kommentarer

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0