Julafton?

Nu är det inte långt kvar till Julafton, vad tiden går fort!
Då är problemet framme igen, vad ska man önska sig i julklapp?
Jo jag tror jag vet vad jag ska önska mig utav mina föräldrar iallafall ett Playstation 2
Vi har nämligen vart uppe hos Patriks syster ett par gånger och spelat spelet " Buzz" och "Singstar". Det är ju hur kul som helst. Det Buzz är ett frågesportspel som är jättekul fast jag brukar alltid förlora och bli sur menmen.
Så det tänkte jag önska mig, och jag är faktiskt snäll att jag inte önskar mig Playstation 3 för det är betydligt mycket dyrare.


                         





Jag tittade på tv programmet Debatt igår. Eller rättare sagt jag kom in i det i slutet ungefär.
Det handlade iallafall om att leva med muslimsk religion i Sverige.
Det togs upp att muslimer aldrig hälsar med att skaka hand tex. Och det var en pappa där som förbjöd sin dotter att vara med i skolans simlag för han ville inte att pojkar skulle kunna se på hennes kropp.
Vad då jag tycker om det här?

Jag tycker det är för jävligt, förlåt men jag menar flyttar man till ett land som är så "öppet" så tycker jag att man ska anpassa sig efter det. Kan förstå att dem vill tala sitt språk med sin familj eftersom att det ska finnas kvar när de hälsar på.
Men det här med han pappan som förbjuder sin dotter. Jag tycker att det är hemsk, det är upp till varje individ att bestämma vad man ska göra så länge hon inte gör något som är straffbart.
Flyttar man till Sverige ska man leva efter Sveriges regler också.
Sen att det inte är någon lag som säger att hon måste vara med i simlaget men just det att hon inte får göra som hon själv vill eftersom det finns en pappa som inte vill gå emot sin religion.
Kan förstå det till viss del, men samtidigt måste ju han också inse att han nu då lever i Sverige!

Tack för mitt ord vet inte om det är så förståerligt menmen.!


Kommentarer
Skickat av: Malin

Jo det är förståeligt. Jag håller med.

2008-11-13 @ 10:44:55
Skickat av: Roger

I agree, tycker också att man måste anpassa sig till det nya samhälle som man ska bo och leva i...



Fast jag håller inte med om att Playstation 3 är något att ha... ;) X-Box 360 ska det vara... :)



Hoppas dagen blir bra annars....



Kram

2008-11-13 @ 11:32:20
URL: http://www.stardustblog.se/
Skickat av: Michaela

jag vet inte heller vad jag ska önska mig panik snart är det dax;) det låter förståndigt att du änskar dig 2 istället för 3 för vad spelar det för roll:P

2008-11-13 @ 11:46:15
Skickat av: Camilla

samtidigt får man fråga sig; om dom ska anpassa sig efter vårt land... skulle DU anpassa dig efter deras land då? med slöja o endast få visa dina ögon??



hoppas det löst sig med patrik

2008-11-13 @ 16:47:56
URL: http://camillau.blogg.se/nyblogg
Skickat av: .sandra

Det du säger, angående det men muslimer som flyttar hit, tycker jag låter alldeles rätt. Flyttar vi ner till något av deras länder skulle vi få anpassa oss efter deras samhälle. Kanske tom bära slöja i vissa länder. Flyttar man till Sverige ska man lära sig språket och anpassa sig, till viss måtta såklart. Men annars har man faktiskt inget här att göra.

2008-11-13 @ 18:18:30
URL: http://ordavsandra.blogg.se/

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0