Handla

Ja då har lönen kommit in idag det är ju alldeles perfekt.
Men man ska ju handla julklappar nu så då försvinner det väl rätt så fort

Längtar jättemycket till Fredag för då får jag träffa min snuffsa som är 20 balljor. Hon ska firas först hemma hos henne sedan så blir det utgång till Landskrona ;) Mycket trevligt så idag ska jag handla present till henne.
Som jag åter har sagt för länge sedan i bloggen att vi har det hur kul som helst när vi går ut det är en massa sprit,massa dans och mycket skratt.
Jag har även tvätt tid idag vilket rent ut sagt suger, det är jättemycket tvätt och min snälla pojkvän har bokat båda tvättstugorna för att JAG ska hinna tvätta, menmen.


Jag vill även skriva om trafficking som är så hemskt vanligt.

Trafficking  eller ett annat ord människohandel handlar om där människor tvingas,luras eller hotas i syfte att uttnytjas på olika sätt, främst sexuellt.
Detta växer oerhört snabbt inom brottsligheten idag och är numera en miljardindistri där hallickar och andra högt uppsatta tjänar miljarder. Detta beror på att en människa kan säljas om och om igen vilket knark aldrig kan göra.
Offrena för det här är främst kvinnor och barn. Kvinnorna säljs oftast till prostitution och tvångsgiftermål pojkarna säljs främt som arbetskraft i fabriker eller fiske.
Offrena luras med falska löften om välbetald lön eller en bra utbildning, det händer även att fattiga familjer skickar iväg sina barn till någon som dem tror kan ge dem ett bättre liv. Men oftast så handlar det om våld, tvång och hot.


Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om det här!





Kommentarer
Skickat av: Roger

Men ta det nu lugnt med spriten, det är inte bra att dricka en massa... ;) Du får fira henne från mig med. :)



Jadu, trafficking är något riktigt hemskt. Det jobbas ju med det men tyvärr så kommer det nog alltid att finnas. Jag tycker att alla former utav kränkningar av människor eller djur är sjukt och hemskt. :(

2008-11-25 @ 10:00:28
URL: http://www.stardustblog.se/
Skickat av: sara

hahahahaha massa sprit. herregud det blir fan inga tequila shots för oss på fredag, eller jo det blir det! så kan jag svimma och få näsblod på samma gång denna gången kanske ;) hahahah

2008-11-25 @ 10:15:20
Skickat av: kristoffer

jaa så är de....

2008-11-25 @ 12:52:27

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0