Äldreomsorgen


Godmorgon!

Jag tittade på kalla fakta tror jag det var där det handlade om att äldre som får fel medicinering.

Min reaktion på det här var, hur fan kan det här gå till?
Men ska väl kunna känna sig trygg när man skrivs in på ett äldreboende att man vet med sig att de som jobbar där är här för att jag ska kunna må bra!
Det var en tant som fick helt fel medicinering och hon blev dement och det var nära på att ta henne till döden.
Jag menar är inte Svenska sjukvården såpass bra att sådant här absolut aldrig får hända?
Det ska tydligen finnas ett system som gör att man ska kunna kolla så att det blir rätt medicinering men det är bara vissa på sjukhusen som har tillgång till det, jag menar hur sjukt är inte det.
Vi har inte tillgång till det systemet bättre att vi ger en människa fel medicin så att hon/han kanske går bort.
Vad tycker ni om detta ? vill bara se om ni får samma reaktion som jag fick.

Jag har själv jobbat på ett äldreboende säger inte vilket, men man ser hur allt går till jag menar inte att de fick fel medicinering men allt de andra det sociala och ja jag vill inte säga mer men att man vet vad som försigår.
Och jag tycker att det är för jävligt, jag vill aldrig hamna på ett äldreboende om inte någon i min släkt/familj jobbar där. Aldrig!

Bild från Google:

Nu ska jag äta frukost!


Kommentarer
Skickat av: lalalala:D

var det hon tanten som blev dement sen efter 10år sluta dom med medicinen för dom trodde hon skulle dä så blev hon helt klar i huvudet?

2008-11-14 @ 10:31:59
Skickat av: mickis:D

är de samma tant jag syftar på så sluta dom ge henne medicinen så blev hon helt frisk nu lever hon som en helt vanlig dam och har missat 10 år av sitt liv SJUKT!!!!!!! att det kan få gå till så skrämmande!

2008-11-14 @ 10:34:43
Skickat av: Malin

Finns iaf en bra sak med att du inte jobbar. Du bloggar mycket. :)

2008-11-14 @ 12:08:14
Skickat av: kristoffer

jaaaaaaa så är de

2008-11-24 @ 13:00:09

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0