UTGÅNG

Igår kväll var den roligaste dagen på länge. Sara var i Skåne och självklart då så blev det utgång.
Så det var på jobbet då det började allting gick så snabbt, Patrik kom och  hämtade mig och hem snabbt och dusha och på med masken och klänningen och mina pumps sen till tåget för att möta Sara i Helsingborg.
Kom väl in dit vid 21 ungefär. Och jag måste bara få kommentera de som satt på tåget.
jag kan förstå om en 12-16 åring/ar skulle göra en sådan här händelse.
Satt ensam där på tåget och fick i väg några sms till Sara och till Patrik då man plötsligt hör en hel folkgrupp där bak sitta och skrika och sjunga, visst när man är full hammlar man antingen på ett dåligt eller ett jävligt glatt humör, men snälla vi sitter på ett tåg. Så ja jag tänkte ju då först och främst på deras ålder inte mer än 18 i alla fall, sjöng likson pippi långstrump och ja allt vad det nu var. Då kommer en utav dem här killarna fram och sätter sig jämte och börjar snacka jag menar fan visa lite hyffs. och jag kan säga han var inte under 23.l
Ja i allafall kom in och mötte Sara, först drog vi till en gubbakrog men mycket trevligt var nog inte en enda "gubbe" som var över 30 i allafall satt där en eller två timmar och jag fick ner mig något glas vin och en cider på slutet. Sen gick vi vidare till Tivoli där vi hamlade i kö som vanligt. Och  här visar ju folk absolut inget hyffs över huvudtaget. Försöker tränga sig före för att tro att dem kommer in före. Fan vänta på eran tur ni kommer också in till slut!

Det första vi gjorde var att dra till Schlager golvet för att dansa till dålig schlager, men själv tycker jag att schlager är bäst när man är som gladast i ölen.



Tack sara för en jättekul kväll





Kommentarer

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0