VÅRT HUS?

Mamma ringde igår och berättade en händelse som dem sent kommer att glömma i alla fall mina två små systrar.

Mamma stod i köket och diskade, det var vilken sen eftermiddag som helst. Men min yngsta lillasyster sitter och kollar på ett dåligt barnprogram då hon ser att det står någon som hon inte känner igen på altanen. Hon frågar då mamma lugnt " Vem är det som är på altanen?"
Så mor sprang dit och kollade vad det var hon yrade om, men ja hon hade rätt.
Där stod det en man som hon inte kände igen hon hoppade till och ropade på min styvpappa Men just i det ögonblicket ställde sig mannen i en position som att han skulle hoppa in genom rutan. Min styvfar kom ner snabbt och sprang och hämtade en kniv och mamma sprang och låste ytterdörren, och mina två smyskon gick väl in och kröp in sig under täcket.
Mannen fick syn på min styvpappa med en en kniv i handen, så han vände och gick lugnt tillbaka ut mot gatan igen.Precis som om att ingenting hade hänt.
Mamma följde honom ivrigt genom fönstret, då hon såg att han gick in till deras granne som precis fått en liten bebis.
Där öppnar mannen deras dörr och kliver rätt in och ställer sig i hallen och skriker efter hans bilnycklar. Då sa min granne att "Du har nog gått in i fel hus" så ja mannen fattade inte bättre och gick lugnt ut precis som att ingenting hade hänt.

Polisen kunde gripa honom på en gata brevid
och det stod i tidningen

"42-åringen har ett digert brottsregister och är bland annat dömd för misshandel och våldtäkter. Han bedöms som våldsam och kämpade emot när polisen grep honom vid 18.30-tiden. Men gripandet blev trots allt ganska odramatiskt. "
Jag fattar inte Sveriges regler på hur det fungerar med narkotika.
Det finns ett ställe i Svaneholm där det är en massa narkotika, och polisen vet om det, och dem vet också om att det finns så många barn som bor i närheten och en bit bort ifrån det kvarteret (Vilket vi gör)
Om den här mannen nu är känd sen tidigare hos polisen varför sätter dem då inte in ett system så att dem fölljer upp den här personen. Då slipper ju sådanna här saker hända.
Visst han skadade inte någon, men vem vet hade någon visat sin ilska mot en påtänd man så kan man inte förutse vad han tänker göra.
Svaret är att det finns för lite poliser och för lite pengar i Sverige så organisationer om att följa upp personer förutom ungdomar som har rökat på någon gång skrivs in på Cedern och får pissa en gång i veckan, det är så himla viktigt att de ska följas upp för annars är det ju en pest och pina.
Följ upp alla människor, fan den här mannen har suttit för våldätkt borde han ens få komma ut igen? Han borde hängas upp mitt på torget så folket får göra vad fan dem vill med personen ifråga.




Tack för rensningen


Kommentarer
Skickat av: Jenny

Vart bor du nu någonstans?

2008-02-23 @ 21:39:01
URL: http://jennythoren.blogg.se

Vad vill du ha sagt?:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0